A hosszútávfutó naplója

A hosszútávfutó naplója

Etűdök szerencsétlekedésre és sportórára

2019. július 22. - Memuka

Igen, felültem én is a vonatra, megvan az első futóórám. Rögtön a mindent tud kategóriába csaptam, kihagyva  a "következő tudja majd ezt is" köröket. A navigációt és a térképkövetést nem fogom használni, mert egyrészt nem bízom a navigációban, másrészt nem látom a térképet még a telefonon se normálisan, nemhogy egy 4X4-es korongon. Meg ezen a vonalon nem is tud mindent a cucc. (Nem, nem szponzorált tartalom, sajnos nem ajándékba kaptam a cégtől, hanem vásároltam.)

Az egész órásdi nagyjábój az alábbi ütemezéssel ment végbe - kábé fél év alatt. Á, nem kell nekem óra, van csúcsmobilom, nem költök még egy luxikütyüre... A telefont nem ügy vinni, csak öv kell... De jó lenne néha nem szarakodni ezzel az övvel... Mindegy, nem kell óra, biztos drága... Na, mennyibe is kerülnek az olcsó órák? Hát, ja, egy 20-30-as tételt még ki is fizetnék érte... Mit is tudnak ezek? Hát sokat azért nem, pedig a GPS az azért tutira kell... Na, máris megérkeztünk a 40 ezres tartományba... Meg azért ha nem viszek telefont, akkor zene is kéne... Jaj, anyám, Vivoactive 3 Music a kis neve neki!!! Hol is járunk forintilag? Hopsz, 90 ezer. Még jó, hogy nyáron van a szülinapom. Így lett meg Garminka. 

A legnagyobb parám az volt, hogy túl nagy lesz a kezemre, ki fog lógni - kábé gyerekméretű a csuklóm. Nos, pont jó, a 4,5 centi széles csuklómra ippeg passzol az óra, és szerencsére végig lyukas a szíj, úgyhogy a szorosra húzással sincs gond. 

garminka2.jpg

Alapból nem olvasok el semmiféle útmutatót semmilyen kütyühöz, mert akkor jó a gép, ha rizsa nélkül is lehet kezelni. Ez eddig bejött telefonnal, tévével, mindennel. Az órával csak félig. Az órán egyetlen gomb van, ahol a régi őskövületeket fel kell húzni. Ezt leszámítva a képernyőt lehet érintőnyomkodni. Pillanatok alatt mindent beállítottam, mire a villamossal hazaértem, letöltöttem az appot, kapcsolódtam, azonnal fellángolt a szerelem, a gép okos, kezelése logikus, a csuklón mérő szenzor rögtön hevesebb szívverést rögzített, hát mi kell még a harmonikus kapcsolathoz?

Azért nem árt megismerni egymást. Ki akartam próbálni az edzésrögzítést. De nem ment. Nyomkodtam, mint az idióta a képernyő menüjeit, már mindent tudtam, csak épp a futásmérést nem tudtam elindítani. Nem lehet ez ennyire bonyolult! Nem is az. Csak annyira hozzászoktam az érintőképernyőhöz, hogy mindenáron ott akartam megoldani a problémát. Aztán kaptam segítségül egy videót, és a gordiuszi csomó egyszerre atomjaira hullott. A kerek kis fizikai gombot nyomva lehet edzést indítani, a beállításokra van az érintőképernyő.

Baszki, szőkenő, pedig korábban is nyomkodtam, de nem történt semmi. Nem tudom, hogy lehettem ennyire balfék, de vagy túl erősen nyomtam, vagy túl sehogy, nem reagált a kis rohadék. Mindegy. Volt negyven éve egy kabarétréfa, amikor Lorán Lenke hűtője elromlik, és hiába kérdi a szerelőket, semmit sem tudnak mondani, már mindenki az idegösszeomlás szélén áll. Majd LL pár centit elhúzza a faltól a hűtőt. És az beindul. Hát kábé így éreztem magam.

Az óra mobilappon és számítógépes szoftveren keresztül kommunikál a telefonnal és a laptoppal - előbbi a Connect, utóbbi a Garmin Express. Ezeken keresztül lehet megnézni a napi teljesítményt, edzést, a rögzített útvonalat és ezernyi dolgot. Lehet ezerféle edzésterv közül választani vagy sajátot gyártani és átküldeni az órára, így csak követni kell az utasításokat. Azóta megvolt a teszt, működik, szép és okos természetesen, azt is be lehet állítani, hogy edzés közben milyen adatok legyenek láthatók - vagy a térkép, ugye.

Saját tárhelyre lehet feltenni zenét - nem lehet csak úgy áthúzni, csak a kezelőprogramon keresztül. Spotify fiókkal is össze lehet kötni az órát, ehhez a Connet IQ-ról kell letölteni a szükséges szoftvert - van itt egyébként térkép és mindenféle adatmező, elemző cucc, csicsa, játék és szirszar rogyásig.

garminka.jpg

Térképalkalmazás - egyelőre alapbeállításként a Central Park. Ezt én az íróasztal mellett sem látom, nemhogy futás közben, de ha valaki igényli, ilyet tud.

Szempont volt a választásnál, hogy össze lehessen kapcsolni a Runkeeper fiókommal, mert nem akartam öt év edzésadatait kidobni a szemétbe - ezért eleve a kompatibilis Fitbit, Garmin és Polar órák jöttek számításba. Az összekapcsolás pillanatok alatt meglett, a Runkeepernél kellett beikszelni egy fület és szevasz, az órás edzés automatikusan megjelent az alkalmazásban is, ez több mint csodás.

Gondoltam, egy füst alatt átviszem az edzéseket a Garmin fiókba is, legyen minden egy helyen. Próbaképp másfél év adatát exportáltam. Ez annyira jól sikerült, hogy az exportált adatokat a Runkeeper azonnal vissza is másolta magához, így sikerült kábé száz edzést duplikálni. Ezeket viszont csak egyesével lehettt kitörölni, egyenként öt kattintással. Kár, hogy azt nem tudom megnézni, mennyi extra kalóriát égettem el a felesleges törölgetéssel.

Már most látom, hogy szeretni fogjuk egymást ezzel a kis eszközzel, mert az egész felépítése annyira logikus, annyira kezes kis cucc, hogy menet közben is könnyen lehet állítgani és nyomkodni. Remélhetőleg nem fogom se elhagyni, se összetörni, így évekig remek kis futótársak leszünk. Az órához persze blútótos füles is kellett, de ez egy másik történet, amelynek elmesélésére egy más alkalommal kerül majd sor.

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszutavfutonaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr3314974832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása